16:57 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم بانکی

مهلت قانونی برای لغو سفارش فروش سهام عدالت
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه ای از امکان لغو فروش سهام عدالت تا پایان هفته خبر داد.
انصراف از فروش سهام عدالت امکان‌پذیر است
امکان لغو سفارش سهام عدالت از پیش ثبت شده برای سهامدارن سهام عدالت فراهم شد.
افزایش تولید و اشتغال با جذب نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بورس
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود منابع مردم به سمت بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند تامین مالی قوی‌تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سوی سرمایه‌گذاری در تولید سوق دهند که سبب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
کام تلخ سهام داران از روش های دریافت سود
با آغاز فصل برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه شرکت های بورسی، دوباره پرونده پر حاشیه زمان و نحوه پرداخت سود شرکت ها به سهام داران باز شد، پرونده ای که سال هاست با وجود اعتراض و گلایه سهام داران، تقریبا شیوه سنتی خود را حفظ کرده و به نظر می رسد حتی در روزگاری که سایه کرونا بر سر مردم سنگینی می کند، قرار نیست تغییری در قانون پرداخت سود و مراجعه حضوری سهام داران به بانک ها، ایجاد شود.
آغاز فروش اینترنتی چهار محصول در آینده نزدیک
نماد برتر - مدیر عامل ایران دوچرخ گفت: امسال در کنار ایجاد تنوع در سبد محصولات ایران دو چرخ، برنامه تولید 7500 دستگاه از محصولات متفاوت، افتتاح یک نمایشگاه و یک تعمیرگاه مجهز و در شان مشتریان را در برنامه داریم.
بازار بدهی؛ نقطه عطف کشور!
نماد برتر - امروز بازاری با ارزش اسمی ۳۰۴ هزار میلیارد تومان داریم که این رقم، اتفاق بسیار مهمی برای اقتصاد ایران است.
انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا
نماد برتر - تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا در مراسمی که در شهرک صنعتی قرچک انجام شد به امضا رسید که براساس آن برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای اوراسیا در دستور کار تولیدکنندگان صنعتی قرار می‌گیرد و با توجه به آزادشدن تعرفه صادراتی به اوراسیا در 1401 این تفاهم‌نامه زمینه تحقق این هدفگذاری را فراهم خواهد کرد.
توانایی "امین" در تامین مالی شرکت های بزرگ از بازار سرمایه
نماد برتر- مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: تامین مالی ۴ هزار میلیارد اوراق شستا و صندوق بازنشستگی کشوری توسط این تامین سرمایه انجام شده که کمتر از دو ماه زمان برده است.
رشد ابزارهای نوآورانه در بستر بازارسرمایه / آینده روشن سرمایه‌گذاری جسورانه
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه در کشور، حوزه بسیار بکر و دست نخورده‌ای است که آینده فوق العاده‌ای برای افرادی که صندوق‌های جسورانه تشکیل می‌دهند، رقم خواهد زد.
سهام عدالتی ها فعلا" منتظر وام نباشند / ۵ مرحله ورود شرکت ها به بورس
نماد برتر- مشاور اجرایی سهام عدالت با اشاره به راه‌اندازی سامانه توثیق و لزوم طی ۵ مرحله ورود سرمایه گذاری های استانی به بورس گفت: فعلا نمی‌توان زمانی برای دریافت وام سهام عدالت مشخص کرد.
توزیع سود ۱۰۵ شرکت از طریق سامانه سجام
نماد برتر- تا امروز ۱۰۵ شرکت سود خود را از طریق سامانه سجام توزیع کردند و ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار از طریق ‏سامانه سجام سود نقدی خود را دریافت کرده‌اند.
سهم چک‌های رمزدار در سیستم بانکی کشور
نماد برتر - از ۲۸۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان چک وصول شده در آبان ماه امسال ۵۹.۹ درصد آن مربوط به چک‌های عادی است که ۴۰.۵ درصد دیگر آن را نیز چک‌های رمزدار تشکیل می‌دهند.
رکود در بازار مَسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟
نماد برتر - تقریبا دو ماه است که بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده و بررسی های غیررسمی نشان می دهد نرخ افت ماهانه در تهران از ۱.۱ درصد که در آذرماه رخ داد به ۳.۵ درصد در دی ماه رسیده و در این شرایط، خریداران در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.